
Om å score mål med grå stær
Vi skriver snart mars. Og med det tid for sluttspill i Champions League. Kremfotball. Og individuelle ferdigheter som overgår det meste. Det er fantastisk å se spillernes overblikk, evne til å se rom og plassere seg riktig. Samt enkeltes nese for mål. Å ha nese for mål, hva betyr nå det? Det betyr i alle […]

Torsdagskø for de som fortjener det.
Nå er den store, norske forbannelsen blitt å stå i bilkø til hytta på torsdag ettermiddag. Ikke fordi køståing er tap av tid, forurensing av miljø og irritasjon og stress i kroppen. Torsdagskø til fjellet er derimot det endelig beviset på nordmenns latskap og selvtilfredshet. Men hvem er det som egentlig står i denne køen? […]

Ingen fornyelse uten virkelig fornyelse.
Hvorfor undres alle over hvorfor det offentlige, med alle sine eksterne partnere, ikke klarer å fornye seg? Det offentlige bruker de samme rådgiverne igjen og igjen. Kravet for å få levere til det offentlige er at du har gjort det før. Det er en fordel at du har gjort det veldig mange ganger, på samme […]

Fra ASP til Tellmann. Et naturlig steg videre.
Vårt mål som rådgiver er ikke å gå stille i dørene og si det våre kunder kanskje håper
å høre.
Frokostseminar 3. april 2019
Slik lykkes du med salg i en digital fremtid. Dine kunders kjøpsadferd endres med ny teknologi og digitale flater. Og på nettet florerer det av informasjon om eCommerce, Innbound- og Outbound Marketing, SEO, Digital Marketing osv. Men hvor starter du for å tilpasse deg fremtidens kunder? På dette seminaret ønsker vi å gi deg verdifull […]
Frokostseminar 22. mai 2019
Fra ERP til moderne forretningsstøtte. Etterslepet av gamle ERP-system som må moderniseres er enormt, mange har fremdeles de samme løsningene som ble innført ved 2000-skiftet. Moderne forretningsstøtte handler om langt mer enn å oppgradere eller skifte ut en gammel ERP-løsning.
Frokostseminar 5. juni 2019
Hva gjør de beste på arkitekturområdet nå? Moderne forretningsarkitektur er på mange måter et resultat av digitaliseringsbølgen som har vært over oss en tid. Modernisering av en virksomhet må gjøres innenfra og ut, gjennom å se nye måter å løse dagens utfordringer på dagens og morgendagens teknologi.